info på svenska

Detta är en reklamation
Jag har fått all info (beställingsbekräftelse m.m ) på finska. Jag vill ha den på svenka.Vill DNA mista svenskspråkiga kunder på grund av språkrasism.DNA borde veta att Finland är officiellt TVÅSPRÅKIGT.Jag byter operator om inte DNA ändrar sin policy.
Ja sama Suomeksi jos joku siellä ymmärtää

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för ditt meddelande.

    Tyvärr är inte allt material (t.ex beställningsbekräftelse) möjligt att få på svenska, fakturor och dyl. kommer dock på svenska.

    Om det är något oklart med beställningsbekräftelsen ber jag dig vänligen kontakta oss på 044144044 eller per email palvelu@dna.fi så kan vi reda ut saken.

    Mvh,

  • nHej!
    Jag ringde i dag runt kl 16 till dna kundservice, svenska. Fick snabbt svar, men oj oj oj, vilken attityd mot kunden! Otrevligt och näsvist,  snudd på elakt. Jobbar själv i telefon service där också alla samtal bandas för att göra servicen bättre, hade jag låtit så här i jobbet hade jag nog fått se mig om efter ett nytt. När kunden ställer en fråga, hur dum den än verkar, bör man svara och förklara vänligt och inte låta påskina att den inringade är till besvär. Här passar också ord som: " jag är ledsen, tyvärr, jag beklagar" när något inte motsvarar kundens förväntningar eller hen missförstått något. Bättre än så här kan ni säkert!
  • Hej Maria,

    Jag beklagar stort om du har blivit dåligt behandlad när du ringde till vår kundservice igår. Meningen med vår kundtjänst är såklart att man ska få svar på sina frågor och hjälp om man har problem med tjänsterna.

    Mvh.,

  • HEJ Problemet med kundservice är att DNA och också andra operatorer inte bryr sej, så länge du betalar din räkning snällt och lydigt. Samt att aktieägarna får sina dividender. Inget annat har nån skillnad för bolagslädningen,den lilla kunden är Bläää. En stor attitydförändring behövs. Kundservice personalen och ledning borde fatta vem som betalar deras löner.
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.