Ingen täckning i Stavanger Norgeö

Vi kom till Norge 1 nov och allt fungerade perfekt, men från lördagen 5 nov på eftermiddagen  fås ingen täckning, det har aldrig hänt förr. Hur ska vi höra för att få täckning igen?
Marcus Suojoki

Kommentarer

  • Hej Marcus!

    Tråkigt att höra om problemet. Testa att starta om telefonen, aktivera dataroaming/roaming igen, deaktivera och aktivera mobildata igen. Testa att göra en manuell nätverkssökning via telefonens inställningar. Vi rekommenderar Telenors nätverk i Norge.

    Vi kan tyvärr ej härifrån kontrollera, hur basstationer i andra länder fungerar så om problemet fortsätter, kan ni kontakta den lokala nätverksoperatören (Telenor) och fråga hur det ser ut med täckningen i området just nu eller om det är eventuellt något jobb eller uppdateringar på gång i närmaste basstation.
    DNA Linda kundrådgivare
  • Hej Linda, tack för hjälpen.
    Jag kopplade bort automatiska sökningen och aktiverade manuellt Telenor. Nu fungerar allt som det ska.
    Mvh
    Marcus
    Marcus Suojoki

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.