Låst SIM-kort!
Min kontakt via Google slutade fungera??? Jag måste uppdatera och så kom jag så långt att ”allt” fungerade, förutom LÅST SIM-kort!? Har uppdaterat konto, men inte fått SIM-kortet upplåst!
DNA i Vasa bytte nytt SIM-kort åt mig, när jag bytte operatör från Telia till DNA!
DNA i Vasa bytte nytt SIM-kort åt mig, när jag bytte operatör från Telia till DNA!
Följ inlägget
0
följare
Då man byter telefonabonnemang från annan operatör till DNA, så är alltid nummeröverföringsprocessen ca 7 dagar sammanlagt, dvs gamla operatörens SIM kort slutar att fungera i samma stund som DNA SIM kortet börjar fungera. Man blir informerad via sms om vilket datum som är den exakta nummeröverföringsdatumet och - klockslaget.
Ifall nummeröverföringen till oss redan har skett, och ifall DNA:s SIM kort nu frågar efter PUK kod, så får du PUK kod via PUK automaten genom att ringa 044 144 044 och välja PUK, via självbetjäningen https://minunpalveluni.dna.fi/kirjautuminen# eller från kundtjänsten 044 144 044 ( PUK förfrågning 10€ via kundtjänsten) Om man har satt PIN kod fel 3 gånger, och PUK kod fel 10 gånger så låser SIM kortet sig helt och då måste man få nytt SIM kort, vilket kan beställas via kundtjänsten eller DNA Kauppa butik.
Allt OK såhär långt!
Om det går att ställa en annan fråga på samma gång: Varför har min månadsavgift höjts??
Mvh
Marianne
så bra att du lyckades få din PUK kod!
Vi kan tyvärr ej sköta personliga abonnemangsärenden här på detta publika online-forum, men vänligen kontakta kundtjänsten per e-post palvelu@dna.fi (för identifiering, uppge då i e-posten din födelsetid, hemadress samt din kontakttelefonnummer ) eller genom att ringa 044 144 044 så kan vi då kontrollera ditt abonnemangs månadsavgift.
Här finns svar! https://tuki.dna.fi/org/dna-se/d/last-pinkod/#c3906671