Låst SIM-kort!

Min kontakt via Google slutade fungera??? Jag måste uppdatera och så kom jag så långt att ”allt” fungerade, förutom LÅST SIM-kort!? Har uppdaterat konto, men inte fått SIM-kortet upplåst!
DNA i Vasa bytte nytt SIM-kort åt mig, när jag bytte operatör från Telia till DNA!
Marianne Siermala Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Marianne!

    Då man byter telefonabonnemang från annan operatör till DNA, så är alltid nummeröverföringsprocessen ca 7 dagar sammanlagt, dvs gamla operatörens SIM kort slutar att fungera i samma stund som DNA SIM kortet börjar fungera. Man blir informerad via sms om vilket datum som är den exakta nummeröverföringsdatumet och - klockslaget.

    Ifall nummeröverföringen till oss redan har skett, och ifall DNA:s SIM kort nu frågar efter PUK kod, så får du PUK kod via PUK automaten genom att ringa 044 144 044 och välja PUK, via självbetjäningen https://minunpalveluni.dna.fi/kirjautuminen# eller från kundtjänsten 044 144 044 ( PUK förfrågning 10€ via kundtjänsten) Om man har satt PIN kod fel 3 gånger, och PUK kod fel 10 gånger så låser SIM kortet sig helt och då måste man få nytt SIM kort, vilket kan beställas via kundtjänsten eller DNA Kauppa butik.
    DNA Linda kundrådgivare
  • Hej! Jag kunde inte ringa, så min väninna försökte finna den nummer Ni föreslog, men hon väntade länge...men ingen svarade!Jag chattade och en vänlig dam hade tålamod o hjälpte mig vidare! Jag kastades ut flere gånger, men efter mycket om och men.......kom jag vidare.....och plötsligt fick jag fram min PUK -kod!!😊 och....fick min telefon att fungera! TACK! Jag hoppas bara att jag nästa gång vet vad jag gjorde!!
    Allt OK såhär långt!

    Om det går att ställa en annan fråga på samma gång: Varför har min månadsavgift höjts??
    Mvh

    Marianne
    Marianne Siermala
  • Hej Marianne,

    så bra att du lyckades få din PUK kod!

    Vi kan tyvärr ej sköta personliga abonnemangsärenden här på detta publika online-forum, men vänligen kontakta kundtjänsten per e-post palvelu@dna.fi (för identifiering, uppge då i e-posten din födelsetid, hemadress samt din kontakttelefonnummer ) eller genom att ringa 044 144 044 så kan vi då kontrollera ditt abonnemangs månadsavgift.
    DNA Linda kundrådgivare
  • jag bar tydligen bytt pin-kod på min telefon och glömt numret. Nu har pin-koden låst sig och det frågar efter puk-koden. Vet inte om jag ens har någonb sådan, åtminstone hittar jag inte den någonstans. Vad göra, panik!!
    Katri Eklund - Rönnqvist
  • DNA Linda kundrådgivare

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.