Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Mitt abonnemang är stängt...

Mitt abonnemang är stängt på grund av en obetald faktura. När öppnas det?

Kommentarer

  • Hej Henkke!

    Abonnemanget öppnas automatiskt när alla fakturor som förfallit är betalda. Det tar vanligtvis 1-3 bankdagar innan en betalning registreras i vårt system.

  • hejj...jag skickade på sms till dna : Lasku och dom skickade att jag hade obetald 3 st räkningar :O en från 2013 ??? och nu har dom släckt mitt abonnemang..kan det verkligen ta så länge fören dom släcker av ? dom andra var bara en vecka gammal. så nu undrar jag släcker ni av inom en veckas försenad eller typ nån månads försening? kommer den på om jag betalar den gamla. och sen om nån dag de andra ?

  • Hej!

    Vanligen finns det risk att abonnemanget stängs då två fakturor har förfallit. Om abonnemanget stängts bör alla förfallna fakturor betalas innan abonnemanget öppnas, vilket sker automatiskt då betalningarna syns i vårt system (det tar vanligtvis 1-3 bankdagar).

  • jag har ALLDRIG haft så dåligt abonnemang som DNA..tappar HELATIDEN kontakt med internet OCH signal" beror inte på var jag är " och inte telefoner eller datorer har testat med MÅNGA olika, och för 3 år sen låvade ni så heeeeligt att mitt abonnemang skulle bli billigare till bara 20e i mån, när det är betald, fy Bull shit! den ligger fortfarande på över 40!!!!!! detta är bara lite problem vad jag har orkat skriva har mycket meer....har sparat alla kvittor på tele anslutning mm och räkningar detta tas snart upp i rättegång!!!

  • Hej!

    Det är tråkigt att höra att du varit missnöjd med ditt DNA abonnemang. För att bättre kunna reda ut speciellt faktureringsärendet skulle jag rekommendera att du kontaktar kundtjänsten på 044 144 044 eller mobiiliasiakaspalvelu(at)dna.fi, så att vi kan kontrollera dina fakturor och se till så att du har den abonnemangstyp som passar bäst för din användning. Om du för tre år sedan till exempel har fått någon kampanjrabatt har den sannolikt tagit slut vid det här laget. Din användning kan förstås också ha hunnit ändra på den tiden, så det lönar sig att alltid nu och då kolla upp så att man har ett abonnemang som motsvarar ens behov.

  • Har varit med om samma sak som "arg kund". Plus att avbetalningen på min telefon plötsligt förlängdes med 7 månader. Dock har jag tyvärr inte sparat alla räkningar från dna men hoppas att "arg kund" tar upp det i rätten. Trött på att bli lurad som kund.

  • Jag har idag i två timmar försökt komma fram till DNA´s kundbetjäning........................
    Men tyvärr...................musik och "vi betjänar er med de snaraste"...........
    VAD SKALL JAG GÖRA ?
    Kanske DNA kan ringa till sin kund.............

    [EDIT: nummer borttaget av säkerhetsskäl / DNA Emma 26.6 13:27]

  • Hej Gun May!

    Vi beklagar den långa kötiden. Det går också att kontakta kundtjänsten per e-post på palvelu(at)dna.fi, och lämna ett ringbud den vägen om man så vill.

    Eftersom det här är ett offentligt forum rekommenderar vi att man inte inkluderar några personliga uppgifter, och kan därmed inte heller ta emot ringbud här.

  • I lost PUK code. How could I find it?

  • Hello Yohannes!

    If you have a prepaid subscription and it is not registered then the PUK code is found on the box that came with the SIM card.
    And if you have a postpaid subcription (normal), you can find your PUK code from the selfservice portal on our webpage https://minunpalveluni.dna.fi/, you need to log in to be able to get the PUK code.

  • hej  har fåt nyt kort och  abonemang  ,,funkar   endast  nödsamtal  beställning    nt.    51BM05K7      jag   finns på söderviksvägen  50    borgå
  • hej   har nytt abonemang  ...  satt in kortet och  endast  nödsamtal  funkar kan det vara att det inte  funkar   här  på söderviksvägen  60   borgå   best  nr   xxxxx

    //4.12.2017 best.nr redigerad p.g.a. publikt forum-DNA

  • Hej Hans,

    det verkar som att ditt DNA SIM kort inte ännu är aktiverat om du endast kan ringa nödsamtal med kortet. Om du har nytt abonnemang men en telefonnummer som tidigare varit i annan operatörs nätverk, så brukar nummeröverföring från en operatör till en annan dröja ungefär 1,5 vecka och kunden får information om exakt aktiveringstid via sms. Vill du kolla upp ditt ärende ytterligare, så är du välkommen att kontakta DNA:s kundtjänst per e-mail på palvelu@dna.fi eller tel 044 144 044.

    DNA Linda kundrådgivare
  • Hej

    Jag kan inte ringa från min telefon, jag kan nog ta emot samtal, men inte ringa. Jag har försökt ringa flera olika nummer men det går inte. Sen slutade min 4G att fungera alldelse nyss
  • Hej Robin,

    du borde ändå kunna ringa kundtjänsten så vänligen kontakta DNA:s kundtjänst +358 44 144 och uppge den telefonnummer det gäller, så kontrolleras ärendet.
    DNA Linda kundrådgivare
  • Hej Linda

    Jag försökte ringa men min telefon sa att numret till +35844144 kundtjänst inte är i bruk
    :-)

    Är det så att jag jag måste få tag på en telefon som fungerar eller kan vi lösa det mailvägen


  • Hej,

    om du ej kan ringa från annat abonnemang, vänligen sänd då e-mail till kundtjänsten palvelu@dna.fi  Du kan innan dess försöka starta om telefonen, testa SIM kortet i en annan telefon om möjligt och kontrollera på www.dna.fi/minunpalveluni att alla fakturor är ok.
    DNA Linda kundrådgivare
  • Hej

    Min 4G fungerar inte. Jag var i kontakt tidigare och allt skall vara i sin ordning. Kan ni hjälpa mig.

    Vänliga hälsningar

    Robin Sundberg
  • Hej Robin,

    DNA kundtjänst hjälper i privata ärenden på +358 44 144 044 eller via e-mail palvelu@dna.fi , när du via kundtjänsten uppger dina personuppgifter och abonnemangsuppgifter. Detta är ett online frågeforum där vi gärna hjälper till om du har allmänna frågor om våra tjänster och produkter.

    Om 4G ej fungerar men  om det nu fungerar att ringa och sända SMS kan du igen försöka att starta om telefonen och aktivera mobildatan i telefonens inställningar igen och kontrollera att 3G/4G automatsökning är på och att din telefon inte är tvingad till att använda endast 3G.
    DNA Linda kundrådgivare
  • Hej Linda

    tack det har löst sig

    Tack för hjälpen

    Robin

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.