Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Problem med internetanslutningen

Hej! Idag har vi haft problem med vårat internet. På morgonen så lyste modemet rött och fortsatte efter omstart. Nu på dagen så lyser det blått men ingen internetanslutning. Vi har sån som vi laddar på varje månad o jag laddade den för ett par dagar sen. Så jag undrar vad det är som är fel.
Mvh Alicia

Kommentarer

  • Hej Alicia,

    angående modemet, så kan du försöka reseta modemet, dvs återställa fabriksinställningarna. Om du har en mindre mokkula, så finns reset knappen under skyddshöljet och är det en större modell hittar du reset knappen ( hålet) på sidan av apparaten. Håll in reset knappen i 15 sekunder. Därefter kan du starta om modemet och se om det börjar fungera.

    Hjälper ej detta så kan du testa hur annat SIM kort fungerar i mokkulan, för att felsöka om problemet är med mokkulan eller med SIM kortet. Likadant kan du testa om SIM kortet fungerar i annan apparat såsom surfplatta eller telefon.

    Ifall det är ett dataprepaid kort som du använder, så kan du kontrollera saldot på sidan m.prepaid.dna.fi, när SIM kortet är i en surfplatta eller telefon.
    DNA Linda kundrådgivare
  • Betalar 19,90 för 100mb/s. Snabbast jag kommit upp i är 10mb/s. På kvällarna runt 4-5mb/s. Detta är inte okej
    Marcus
  • Hej Marcus,

    tråkigt att höra att hastigheterna ej är bra. Har du försökt göra hastighetstest på adressen dna.fi/nopeustesti enligt instruktionerna, dvs när du t.ex har dator kopplad med ethernet kabel till modemet? Ifall hastigheterna är mycket långsamma även vid användning av kabel mellan apparaten och modemet ( dvs ej enbart via wifi), så vänligen ring DNA Kundtjänst 044 144 044 så att det kan göras felsökning och vid behov felanmälan i ärendet.
    DNA Linda kundrådgivare
  • Använder kabel. Wifin är försåss ännu långsammare. Även testat med telefonen på lite olika ställen i området, verkar vara sämst teckning var vi bor.
    Marcus
  • Hej Marcus

    ok ta då gärna kontakt med kundtjänsten så att det kan göras anmälan om detta/ din hemadress till nätverkssidan. God fortsättning på slutet av året!
    DNA Linda kundrådgivare

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.