Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Räkning

Hej får räkning ännu från er fast jag var till gigantti och bytte paket så nu borde jag vell inte behöva betala mera här?

Kommentarer

  • Hej!

    Vi fakturerar telefonfakturor alltid i efterhand så fakturan du har fått är troligtvis för tiden när det gamla abonnemanget var ännu i bruk.

    Vi ser tyvärr inte dina kunduppgifter härifrån så för att vara säker på saken ber jag dig vänligen skicka oss ett email med dina kunduppgifter till palvelu@dna.fi eller ringa oss på 044144044.

    Mvh,

  • Hej! Jag undrar vad för räkning som kommer från instrum..jag har inte haft något abonemag där på länge. Och det har kommit en räkning någongång förr..jag visste inte..jag betalade den, nu vill jag ha pengar tillbaks..för detta är något konstigt....Ärendenummer xxxx dök ner i postlådan idag..och tidigare har det även dumpat ner i lådan....Vad är detta?Och ni kan kolla bakåt...Vad var det..för räkning?/ DNA edit: ärendenumret borttaget pga publikt forum.
    marie- louise österlund
  • Jag bytte ju abonemang från DNA till Elisa för flera månader sen. Så det måste vara nåt i systemet som lämnat på....Jag ringde Dna nu det går inte att få kontakt per telefon...så ni får nu lov att kolla upp med instrum och er själva vad som pågår...Räkningen dumper ner 22.7 och skall vara betald 26.7..bara det går ju inte ihop...Och som sakt det har kommit liknande räkningar tidigare en eller två gånger...och snäll som jag var..bet jag dem..och tänkte skit det får gå för denhär gången och nu är det ok..men nej..Jag har ringt DNA för länge sen och sagt upp ett gammalt abonemang som jag hade på "stå"---pga av att jag gick med på att ta ett nytt abonemang...så blev det så i slutändan att jag inte kunde gå bort från DNA på ett år..så jag fick lov att bet en summa på typ 10-20 euro i månaden ett år..sen kunde jag först ta bort telefonnummret ur systemet. Jag vet inte ens vilken telefon nummer denna räkning har att göra med?! Jag har ringt instrum och även er. Instrum svarade...att jag skulle ringa er..men det gick inte): Jag vet att instrum kan spotta ut räkningar bara sådär om ni inte tar bort mig ur systemet. Tack för ordet. Onödig stress för folk. Nu tar jag semester. Å önskar få pengar tillbaks för tidigare räkningar. Mvh en besviken föredetta DNA kund.
    Marie-Louise Österlund
  • Hej Marie-Louise!

    Detta är en publikt forum så tyvärr kan vi inte sköta detta ärende här.
    Du kan kontakta oss per mail palvelu@dna.fi eller ring oss på numret  044 144 044,vi har tekniska problem för tillfället så vi kan tyvärr inte ta emot samtal.
    DNA Heidi Kundrådgivare

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.