Till senaste kommentaren

Reducerat pris endast för finskspråkiga?

Nu är det andra gången någon som bara pratar finska ringer och erbjuder abbonemang till lägre pris. Då jag vill använda svenska erbjuds jag engelska och man vägrar prata svenska med mig. Han som ringer kan inte svara på om jag får samma rabatt via min lokala DNA "butik" där jag vet att jag får svenskspråkig service. Är dessa billigare abbonemang endast för finskspråkiga?

Angående "policyn för personuppgifter och innehåll" så hänvisas där felaktigt till svensk lagstiftning, mig veterligen lyder vi under finsk lagstiftning.
"Du lämnar ut din e-postadress till DNA Oyj att lagras och användas i enlighet med svensk lag. "
Annika Svahn Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Annika,

    tack för ditt meddelande. Jag sätter din feed-back vidare om att du ej tyvärr har fått svensk betjäning dessa gånger du blivit uppringd så vi får hoppas på förbättring där.
    Du är närsomhelst välkommen att själv också kontakta DNA Kundtjänst 044 144 044, där du alltid kan få betjäning på svenska och likaså kan du sända e-post på svenska till palvelu@dna.fi.

    Tack även för att du varit uppmärksam och upptäckt skrivfel i texten du nämner ovan, jag ber även att denna snarast ska korrigeras så den blir korrekt.

    Ha en fin fortsatt sommar!

    DNA Linda kundrådgivare
  • Tack, men svarade du på min fråga? Är det nu då så att jag betalar mera än finskspråkiga? Det låter mycket konstigt att det är jag som ska ta kontakt med DNA för att få svenskspråkig service fast det var därifrån man tog kontakt med mig! Vilket billigare abonnemang hade jag blivit erbjuden om jag talat finska?
    I frågan om policy hänvisar DNA fortsättningsvis till Sveriges lagstiftning, finns ingen (1998:112) lag i Finland. 

    Annika Svahn
  • Hej Annika,

    detta är ett publikt online forum, så vi sköter ej här privata abonnemangsärenden och därför kan jag ej tyvärr veta vilken abonnemangstyp eller kampanj du nu har eller vilken abonnemangstyp du blivit erbjuden.

    Eftersom du blivit kontaktad från DNA angående abonnemanget, så är det dock sannolikt så att du har haft något kampanjpris för en viss tid men som kanske är på gång att ta slut, för då brukar vi ringa upp, vilket vi också gjort som du berättar. Jag beklagar igen att du blev uppringd på finska och som nämnt, så gick din feed-back vidare om detta till ansvarspersoner, att du som svensk kund hade naturligtvis önskat bli kontaktad angående abonnemanget på svenska så vi hoppas på förbättring där gällande svenska, från DNA utgående kontakterna i fortsättningen.

    Angående skrivfelet på nätsidan, detta begärde jag korrigering om den 24.7 och vi hoppas att det skrivfelet å det snaraste ska uppdateras och korrigeras på nätsidan.

    I vår svenska Mitt DNA - applikation, vilken du kan ladda ner från Google Play eller App store till din telefon, kan du behändigt också kontrollera detaljer om abonnemangstyp, kampanjens pris och giltighetstid osv.

    Du är som sagt närsomhelst välkommen att sköta ditt privata DNA ärende genom att ringa kundtjänsten 044 144 044 eller via e-post palvelu@dna.fi . Ifall du sänder e-post, vänligen bifoga där även dina identifieringsuppgifter såsom hemadress, födelsetid och telefonnummer så att ärendet kan skötas (datasekretess).

    Ha en fin fortsatt dag!
    DNA Linda kundrådgivare
  • Hur länge behöver man normalt vänta på att någon svarar hos DNA då man blivit ombedd att ringa DNA.
    Och det skulle vara intressant att veta vad det kostar att köa, det har ju redan gått en halv timme och jag väntar vidare.
    Torbjörn
  • Hej,

    vi beklagar den långa väntetiden till den svenska linjen, och har vidarebefodrat din feedback angående detta.

    Vårt kundtjänst-nummer är ett vanligt mobilnummer, och det kostar därmed ingenting att ringa (eller köa) med ett Rajaton-abonnemang.
    DNA Linda L Kundrådgivare

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.