Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

SIM-låst telefon

Hej! Jag köpte en telefon på avbetalning mer en 2 år sen. Telefonen var låst DNA o ska avlåsas automatiskt efter 2 år men den är låst ännu o jag kan inte använda den utomlands. Varför det är så ????? Jag är sur ((( Nummer är ***

[EDIT: kommentar flyttad till egen tråd, och telefonnr borttaget av säkerhetsskäl /DNA Emma 16.6 13:00]

Kommentarer

  • Hej Nataliia!

    En SIM-låst telefon låses inte upp automatiskt, utan upplåsningen kräver vissa åtgärder. Om telefonen är en Nokia eller Samsung, skickar vi en upplåsningskod som du sen kan knappa in i telefonen för att låsa upp den. Om det gäller en iPhone godkänner vi först upplåsningen härifrån, och meddelar vidare till Apple, varpå telefonen bör kopplas till iTunes för att processen ska slutföras.

    Vänligen kontakta oss på 044 144 044 eller mobiiliasiakaspalvelu(at)dna.fi, och meddela telefonens IMEI-kod, så kan vi låsa upp telefonen. IMEI-koden hittar du - beroende på telefonmodell - under batteriet, i telefonens inställningar eller genom att knappa in *#06#.

  • Hej! Jag har samma problem med min iPhone som jag inte kan använda med mitt nya simkort eftersom den är låst. Kan jag få den upplåst utan att besöka en dna butik?

  • Hej Robin!

    Ett samtal till vår kundbetjäning 044144044 räcker så kan vi ta bort låsningen.

    Du måste ange IMEI numret för telefonen, den hittar du i telefonens inställningar:
    Inställningar > Allmänt > Om.

    Hälsningar,

  • ni hittar ingen puk kod på telefon nummret som man ska upp ge när man ringer till er vad har ni för slags service men ni ringer å vill sälja nya abbonemang en gång i veckan de finns nog andra som vill ha mig som kund för ni verkar inte bry er om kunder när de är problem

  • Hej Kaj.

    Beklagar att inte puk automaten fungerade.

    Ifall du fortfarande behöver koden går den att se på självbetjäningstjänsten: https://www.dna.fi/minun-palveluni

    eller du kan också ringa oss på 044144044.

    Mvh,

  • Jag e lesen jag har altid danmukula att hem internet inte bra jag e lesen
    Delhuaz Baki
  • O jag ringde får nogra månad sedan ni sa ni skulle jag o tar 3 månad nu de ha gåt 5 månad de sama sak dåligggg
    Delhuaz Baki
  • O jag ringde får nogra månad sedan ni sa ni skulle jag o tar 3 månad nu de ha gåt 5 månad de sama sak dåligg
    Delhuaz Baki
  • Hej Delhuaz,

    tråkigt att höra att du har problem med din internetförbindelsen. Vänligen kontakta DNA Kundtjänst 044 144 044 så att det kan göras ny felsökning och din internetanslutning kan kontrolleras.

    DNA Linda kundrådgivare

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.