Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Telefon på avbetalning

Jag köpte en telefon på avbetalning för några månader sen (maksuaikasopimus). Nu skulle jag vilja betala bort hela summan, kan ni skicka en slutfaktura eller kan jag betala en större summa på en gång?

Kommentarer

  • Hej Leo!

    När du har ett s.k. maksuaikasopimus går det bra att betala bort telefonen genom att helt enkelt betala en större summa på en gång. Referensnumret är alltid detsamma för den typen av kontrakt, så oavsett om du väljer att betala avgiften en gång i månaden under hela kontraktsperioden, betalar lite större summor i taget, eller betalar hela slutsumman räknas betalningen alltid som en avbetalning på telefonen.

    Vänligen notera att detta gäller specifikt för den avtalstyp som kallas maksuaikasopimus; om du har ett Luottomaksusopimus (LMS), Kimppa- eller Reiluavtal går det att beställa en slutfaktura från kundtjänsten.

  • The comment has been moved to a separate post.

  • skull vill att ni öppnar min nokia c5 de e granholm sune som skriver för ja jätt bort min telefon till en kamrat som har sonera abonemang.

  • ja tror telefonen är spärrad.

  • Hej Sune!

    Om du har köpt telefonen från oss med ett kontrakt som nu tagit slut, kan vi låsa upp SIM-låset, så att man även kan använda andra operatörers SIM-kort i telefonen. Vänligen ta kontakt på 044 144 044 eller mobiiliasiakaspalvelu(at)dna.fi och meddela telefonens IMEI-kod. Koden hittas i telefonen bakom batteriet, eller genom att slå in *#06#.

  • TACK FÖR DITT SVAR ! imei coden till min gamla nokia c5-00 xxx416 JA HOPPAS DE VA DE.

    -
  • Vänligen kontakta kundtjänsten direkt, eftersom vi även behöver kontrollera ditt kontrakt, vilket vi inte kan göra här, då det är ett publikt forum.

  • Hej jag har köpte en en telefon från giganti iden i kokkola på avbetalning har nu betalat av den i ett helt år och nu skulle jag vilja betala bort hela telefonen har ett år kvar men den här telefonen håller på rasar ihop finns det möjlighet att betala det här sista året jag vet inte om jag har valt fast avbetalningnings packat hos er men fast jag skulle ha det finns de nå möjligt att fixa det

  • Hej Sam!

    Kan tyvärr inte kontrollera dina kunduppgifter härifrån men kan du ringa oss på 044144044 eller skicka ett email med dina kunduppgifter till adressen mobiiliasiakaspalvelu@dna.fi så ska vi kolla på saken.

    Mvh,

  • Hej! Funderar på att köpa en telefon från er på avbetalning. Kan jag betala större summor vissa månader och någon annan månad den summan jag väljer att betala? Så att betalningen blir snabbare betald? Går det eller hamnar jag betala den summan jag väljer varje månad?
  • Vad roligt att du vill köpa en telefon från DNA.

    Alla dina frågor borde bli besvarade i denna tråd:
    https://tuki.dna.fi/org/dna-se/d/slutfaktura-for-delbetalningskontrakt-for-apparate/

    Fråga gärna om det är något som är oklart!

    Mvh,
    DNA Linda L Kundrådgivare

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.